وبلاگ

مروری بر مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک

لازمه یک خرید خوب و موفقیت‌آمیز، نیازسنجی دقیق، رصد کردن بازار و در نهایت، اقدام برای پرداخت مبلغی معقول در ازای دریافت خدمت یا کالای باکیفیت همراه با ضمانت پس از فروش است. در ذهن نگه داشتن این فرمول خطی از سیر خرید موفق، باعث می‌شد خریدار در دراز مدت مشمول پرداخت هزینه‌های اضافی نگردد. گذشته از این، هر چقدر ارزش و حساسیت کالای مورد نظر بالاتر برود، مراحل پیش از خرید نیز باید با دقت و حساسیت بیش‌تری طی شوند. برای مثال، خرید روزانه برای منزل حساسیت کم‌تری را نسب به خرید لوازم و تجهیزات صنعتی مورد نیاز یک کارخانه طلب می‌کند. در همین راستا، در نظر داریم در ادامه این مقاله جدید از بلاگ «دلوار فراز»، مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک را به شما معرفی کنیم. امید است پس از خواندن این مطلب به صورت کامل، خرید آسان، ایمن و مطمئن‌تری داشته باشید.

چرا خریداری مخزن کرایوژنیک به فعالان صنعتی توصیه می‌شود؟

مخازن کرایوژنیک، جسم‌های استوانه‌ای شکل مقاوم و بسیار کاربردی‌ای هستند. این مخازن به صورت مستقیم و غیر مستقیم، روی حفظ بقا و افزایش طول عمر صنایع تاثیرگذار هستند. این مخازن به دلیل طراحی ویژه و تلفیق علوم گوناگون مانند فیزیک و شیمی، می‌توانند انواع گازهای صنعتی را نگهداری نمایند. حتی اگر فرارترین گازها با میل زیاد به واکنش دادن نیز در این مخازن ذخیره شوند، بدون افت کیفیت یا کاهش درصد خلوص، تا موعد مورد نظر برای مصرف، ایزوله می‌مانند. به همین جهت، صاحبان شرکت‌ها و فعالین صنعتی برای جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی و مواد اولیه، این مخازن را جایگزین هرگونه کپسول یا مخزن نگهداری دیگری می‌کنند. در ادامه و پیش از شروع بحث مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک، نگاه دقیق‌تری به مزایای استفاده از مخزن کرایوژنیک خواهیم داشت.

آشنایی با مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک
آشنایی با مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک

بارزترین مزایای استفاده از مخازن کرایوژنیک

کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ نقاط قوت، توانمندی‌ها و مزایای گوناگون مخازن کرایوژنیک، آن‌ها را به گزینه‌ای بی‌بدیل در حوزه ذخیره و ایزوله‌سازی انواع سیالات تبدیل نموده است. در ادامه و به صورت موردی، بخشی از مهم‌ترین مزایای این مخازن را عنوان می‌کنیم تا با دید بازتری، وارد مبحث اصلی یعنی مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک شویم.

بهینه‌سازی منابع با بهبود شیوه توزیع داخلی

امکان شبکه‌سازی متمرکز و مهندسی‌شده، از نقاط قوت این مخازن به حساب می‌آید. این ویژگی سبب می‌شود بدون پرداخت هزینه‌های مازاد، بدون بازگشتن گاز درون نیروگاه و هدر رفتن سیال در پروسه انتقال و شارژ، توزیع داخلی صورت بگیرد. در همین راستا، یکی از اولین و مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک، تهیه نقشه دقیق کارخانه یا مراکز درمانی برای پیدا کردن نقاط استراتژیک و مناسب نصب مخزن است. پیشنهاد می‌شود پیش از اقدام به اجرای فوندانسیون و نصب، اطمینان حاصل نمایید محل انتخابی بهترین بازده را از نظر سهل و ممکن بودن توزیع داخلی در اختیارتان می‌‌گذارد. 

تضمین ایمنی هنگام بارگیری

در ادامه مبحث آشنایی با مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک، اشاره به این نکته نیز شایان اهمیت است که تمام پروسه حساس بارگیری سیالات درون مخازن کرایوژنیک، با همت گرفتن از وپورایزر یا تبخیرکننده صورت می‌پذیرد. در واقع، وظیفه اصلی وپورایزر یا تبخیرکننده آن است که گاز مایع را به صورت مستقیم از کارخانه به کاربر انتقال دهد. به وجود آمدن این مسیر خطی و از میان برداشته شدن واسطه‌ها، ایمنی را در حد بالایی تضمین کرده و از بروز حوادث جلوگیری می‌کند.

دستیابی به خلوص بالاتر

در مقاله‌ای که پیش‌تر در وبلاگ دلوار فراز به انتشار رسیده بود، به صورت مفصل در ارتباط با دستیابی به خلوص بالاتر سیال در مخازن کرایوژنیک صحبت کردیم. در این نوشتار اشاره کردیم که سیال ذخیره‌شده در این نوع مخازن به دلیل ایزوله بودن صد درصدی، با سایر مواد در ارتباط نیست. به همین جهت، آلوده یا ناخالص نمی‌‌شود. این مورد نیز یکی از مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک است که توجه داشتن به آن، باعث افزایش کیفیت و بهره‌وری می‌شود.

مخزن کرایوژنیک

جهت مطالعه مقاله «همه چیز در ارتباط با مخزن کرایوژنیک»، روی تصویر مقابل کلیک نمایید.

بررسی مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک

پیش از این، با ساختار، ویژگی‌ها و برخی از مزایای مخزن کرایوژنیک آشنا شدیم. همچنین، دریافتیم خریداری و استفاده از این مخزن‌ها، سودآوری و بهره‌وری بالاتر را در پی خواهد داشت. در ادامه، قصد داریم با بیان مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک، به شما فعالان صنعتی کمک نماییم تا انتخاب بهتر و مطمئن‌تری داشته باشید.

توجه داشتن به فشار مصرفی

همان‌طور که خودتان می‌دانید، هر مخزن کرایوژنیک از دو بدنه با جنس‌های مختلف که توسط یک عایق استاندارد از یکدیگر فاصله می‌گیرند، تشکیل می‌شود. علاوه بر این، هر کدام از مخزن‌ها توسط شیرآلات و ابزارآلات مختلفی تجهیز شده‌اند تا در بالاترین سطح، کیفیت و امنیت را تضمین نمایند. یکی از این تجهیزات مهم و اساسی، سیستم تنظیم فشار است. با وجود این سیستم، اطمینان به عمل می‌آید که مخزن همواره با فشار ثابت و مورد نیاز کارفرما کار می‌کند. به همین خاطر، توصیه می‌شود پیش از خرید، با کارشناسان واحد فروش دلوار فراز در ارتباط با فشار کاری مورد نیاز خود گفتگو نمایید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند.

الزامات ایمنی؛ از مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک

جالب است بدانید جلوگیری از آلوده شدن گازهای کرایوژنیک، تنها دلیل طراحی دو بدنه آن‌ها نبوده است. در واقع، این دو دیواره داخلی و خارجی نقش یک پروتکل ایمنی فیزیکی با هدف جلوگیری از حوادث ناگوار را نیز بر عهده دارند. توصیه می‌کنیم پیش از خرید با بررسی مستندات و تائیدیه‌های مربوطه، از کیفیت ورق‌های بکار گرفته شده، عدم نشتی و وجود ترک یا سوراخ اطمینان حاصل نمایید.

وجود دسیک‌های انفجاری

گاهی سیستم تنظیم فشار مخزن کرایوژنیک دچار اختلال در عملکرد شده و در پی این اتفاق، با افزایش فشار کنترل‌نشده روبه‌رو خواهیم بود. در چنین مواقعی، نیاز به وجود دیسک‌های امدادی یا انفجاری بیش‌تر از هر زمان دیگری احساس می‌شود. این دیسک‌ها در صورت بالاتر رفتن فشار از حد معینی، به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی، مقداری گاز آزاد می‌سازند. در نتیجه، فشار در همان سطح از پیش تعیین‌شده، باقی می‌ماند.

اجرای فوندانسیون مناسب پیش از نصب

اجرای الزامات ایمنی هنگام حمل، نصب، راه‌اندازی و قرار گرفتن در سرویس نیز یکی از مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک است. برای مثال، توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای خرید، مکان مناسب جهت نصب را شناسایی نموده و فوندانسیون محکم و مقاومی را پایه‌ریزی نمایید. بهترین گزینه برای نصب مخزن، در فضاهای باز و دور از مکان تجمعات پرسنل است. اما اگر مجبور به نصب داخلی هستید، توجه داشته باشید محل نصب مخزن نباید درون راه‌روها، معابر، سالن‌های در دسترس پرسنل و در جوار پله‌ها باشد. همچنین، وجود سیستم تهویه نیز بسیار ضرورت دارد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

در معامله‌های تجاری، اعتمادسازی مسیری طولانی و دو طرفه است. بدین منظور که شرکت تولیدکننده با ارائه اسناد و مدارک، تائیدیه‌های معتبر و انجام آزمایش‌های گوناگون، حسن عملکرد دستگاه را به اثبات می‌رساند. خریدار نیز متعهد می‌شود در بازه‌های زمانی مشخص‌شده، نسبت به پرداخت هزینه‌های مربوطه اقدام نماید. در این صورت، یک معامله سالم و موفق به سرانجام می‌رسد. اما شرکت‌های تولیدکننده مخازن کرایوژنیک که بیش‌از هر چیز به آسایش و اطمینان خاطر مشتری می‌اندیشند، ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش را نیز در دستور کار قرار می‌دهند.

شما می‌توانید با خرید مخزن کرایوژنیک از صنایع اکسیژن دلوار فراز، به مدت دو سال از خدمات گارانتی بدون قید و شرط و ده سال خدمات پس از فروش بهره ببرید.

جمع بندی

با یک مقاله دیگر از بلاگ رسمی صنایع اکسیژن دلوار فراز همراه شما بودیم و مهم‌ترین نکات خرید مخزن کرایوژنیک را باهم مرور کردیم. در این مطلب، کلیدی‌ترین نکات پیش از خرید را عنوان کردیم. شما همواره می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیش‌تر و مشاوره رایگان و دقیق منطبق با نیازهای مجموعه خود، با کارشناسان واحد فروش ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
translate