آرگون مایعاکسیژن مایعنیتروژن مایع

مخزن کرایوژنیک (Cryogenic Standard Tanks)

مخزن کرایوژنیک

مخزن کرایوژنیک ..

گازهایی چون اکسیژن ، نیتروژن و آرگون در حالت مایع و در دمایی بسیار سرد نگهداری و مصرف میشوند. جهت نگه داری این گازهای مایع از مخازن کرایوژنیک استفاده میگردد مخازن کرایوژنیک دارای دو جداره فولادی هستند. این دو جداره هم مرکز و دارای جداره داخلی استنلس استیل و بیرونی فولاد کربنی است .

و عایق بین آنها از جنس پرلیت میباشد . که در نهایت خلا در این فضا ایجاد میگردد . پوششی از جنس رنگ بر روی محفظه خارجی ایجاد میشود که در محافظت از مخازن کرایوژنیک در برابر خوردگی بسیار موثر است میزان خلاء عامل بسیار در مخازن کرایوژنیک میباشد .

زیرا رابطه مستقیمی با میزان ضریب تبدیل مایع به گاز دارد و برای جلوگیری از خسارات سوپاپهای اطمینان گاز را وادار به تخلیه مینماید. یکی از تفاوتهای دیگر مخازن کرایوژنیک با مخازن ساده ترخاصیت نگهداری مایع با این درجه از سرما است .

و ملحقات جانبی این مخازن

و ملحقات جانبی این مخازن نظیر سیستم لوله کشی داخلی شامل نازلها اتصالات و کلیه شیرآلات و ادوات ابزار دقیق نظیر گیجهای فشار و سوپاپهای اطمینان و… است . و پورایزر vaporizer یا همان مبدل حرارتی در اصل یک تجهیز بدون مصرف انرژی نظیر) (برق) است . که با استفاده از جریان عادی هوا میتواند با مایعات گازهای کرایوژنیک را از فاز مایع به گاز تبدیل کند . کارکرد این مبدل بر اساس اختلاف دمای محیط با دمای سیال است . به این ترتیب که مایع از درون لوله های مجهز به فینهای آلومنیومی عبور کرده و تبخیر میشود . این آیتم بطور متداول یکی از تجهیزات جانبی و اصلی مخازن کرایوژنیک در موقعیت مصارف نهایی است.

DATA SHEET FOR CRYOGENIC TANK
DETAILDESCRIPTION
based on customer ordercapacity
stainless steel 304L-304 inner vessel material for N2-02-Ar
carbon steelinner vessel material for CO2
based on customer ordermax allowable operating pressure
۱.۵*working pressureinner vessel hydro test
carbon steelouter vessel material
۱(۱ bar) external pressureouter vessel design pressure
-۲۱۰/+۵۰(°c)temperature int/ext
RT/PT/UTinspection
test of mechanical properties for materialscertificate
inner vessel and space between vesselsvacuum test
slage, organic matters, fibers & greasecleaning
okouter vessel burst disk
perlite+vacuuminsulation
ASME sec viiistandard
sand blasting with grade of sa2.5+60micron zink rich epoxy primer+60 micron intermediat epoxy +50micron top coat polyurethane paintpaint specifications

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
translate